Putrajaya Night Marathon "Suffer Tapi Mau Lagi" 6 Februari 2010


Aku, Zul Bubble, Nad ,Abe , Yaye dan Kidin berkumpul di Palace of Justice (Istana Keadilan) pada jam 5 petang.Suasana petang ketika ini agak nyaman selepas hujan lewat pukul 4 tadi...Kami menunaikan solat di Iron Mosque (Masjid Besi) yang bertetangan dengan Palace of Justice.

Tepat jam 8.00 malam, acara marathon penuh dilepaskan(flag off).Disaat ini aku mencipta rekod peribadi untukmenyertai acara larian 42 km. Di awal larian aku berada di antara Abe dan Kidin.Aku memperlahankan larian kerana aku tidak membuat persediaan secukupnya untuk maraton.

2 perkara yang aku belajar dalam acara ini.Pertama... berlari dalam kumpulan seperti runner dari Kenya dan UPNM.Kedua , sentiasa mengambil rentak runner yg lebih laju sedikit daripada kita.Kedua-dua cara ini boleh meningkatkan kelajuan larian dan menjimatkan tenaga...

Acara Full Marathon (42km) disertai Aku,Abe dan Kidin Half Marathon disertai Yaye, Bubble dan Nad 7km Run disertai Pokke

Berikut adalah kedudukan dan catatan masa larian kami....


Half Maraton (21km)
No Bip Nama OfficialTime

292 F5963 YAHYA BIN YUSOF 02:24:56
459 F5962 MUHAMMAD ZULHILMI BIN MOHD GHOUSE 02:38:49

155 G6181 NIK NADIRAH NIK AZIS MALAYSIAN 03:10:33


Full Maraton (42km)

150 A0234 AHMAD AMMAR BIN MUHD ASRI 05:07:15
166 A0023 ABDUL HADI NIK MOHD HASYUDEEN MALAYSIAN 05:15:24
223 A0024 MUHAMMAD KHAIRUDMBDIN BIN YAHYA MALAYSIAN 05:38:00


Sebahagian daripada gambar sekitar larian....


Berkumpul Di "Iron Mosque"

Jambatan Wawasan (termasuk dlm route maraton)


Aku menghampiri garisan penamat


Abe menghampiri garisan penamat.


Finisher Medal Full Marathon.


All finisher dari kanan : Nad(21km), Kidin (42km), Yahya (21km), Abe (42km) dan aku(42km)

Sedikit Renungan: "Sejauh mana kita berlari namun kita tak akan dapat mengejar apa yang berlalu "

0 Response to "Putrajaya Night Marathon "Suffer Tapi Mau Lagi" 6 Februari 2010"

Post a Comment